dinsdag 3 maart 2015

Kweekweken

Soms loop je met een glimlach een winkel uit. Vandaag was dat het geval, ik ging even wat kleine boodschapjes halen en kreeg zaadjes mee.

Nee, ik was niet bij Appie, maar bij de buurtsuper. Die deelt ook zaadjes uit en dat per elke 10 euro.
Het is wel een grappige collectie van kruiden, een specerij, groente en wat bloemen.

Natuurlijk heb je vooral voor de groente ruimte nodig en dat is het euvel, ik heb geen tuin.
Ik kreeg het zakje zaadjes en keek er op. Hee, staat nergens wat er in zit.
De vriendelijke kassajuffrouw vertelde me dat het binnenin staat.
Ik grapte van een rij sla kroppen in een bak op het balkon.

Enthousiast wijst ze me op de kleurige plastic emmertjes die je bij sommige producten krijgt.
Emmertjes van een formaat waar geen krop sla in kan groeien. En een zonnebloem al helemaal niet.
Wie dat heeft bedacht?

Ik loop naar huis, pak de boodschapjes uit en gluur in het zakje.
Natuurlijk, van de 18 soorten tref ik... juist, kropsla. Kon gewoon niet missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten