dinsdag 8 november 2016

Zo zout moet je het niet eten

Weer een nieuw woord geleerd! Sluipzout.
Nu vind ik zout toch al een onsympathieke klank hebben, maar als je naast het strooizout, het tafelzout, het badzout nu ook al sluipzout hebt vertrouw ik het helemaal niet meer.

Gelukkig is mijn nierfunctie goed, maar is die van u niet zo jofel, pas op met zuurkool.
Ik stel bij deze ook voor het maar om te dopen in zoutkool. Niet dat ik het eet, hoe ze het ook noemen. Ik hou al helemaal niet van zout. Paar korrels op een gekookt eitje. En dan is het nog altijd zout in de light versie.

De geleerden leven tegenwoordig aan flauw bestaan. De aanval is ingezet op vet, op suiker, maar zout is nog steeds het ondergeschoven kindje.
Maar ja, wat wil je met zo'n sneaky naam als sluipzout.

Ik ben zelf vaak ongezouten, ik weet het, en wat bewuste zout consumptie betreft al helemaal.
Niet moeilijk, ik vind het gewoon niet lekker. Tenzij het een zoute haring betreft.
Een mens moet tenslotte een zonde hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten