woensdag 28 december 2016

Een rondje om het stadhuys

Dat doldrieste Gouda toch, komt er volgend jaar een ijsbaan rond het oude stadhuis.
Na vermoedelijk oververhitte onderhandelingen komt die kouwe klus er dus.

Men heeft het al zo te pakken dat ze zelfs al denken aan een kampioenschap, iets met kinderen.
De nozems mogen er dan op noren en de senioren, die persen zich maar in die griezelig oranje schaatsgevallen.



Leuk, dat "winterse" gevoel rond een monument op de markt, maar waar moeten dan de kramen?
Die gaan deel uitmaken van het geheel. En dan begin ik te vrezen.
Gaan dan de kramen hummus en herenondergoed een soort koek en zopie fusie aan?
Moet ik al klunend een broodje haring halen?

Heus, ik vind het wat hebben, een ijsbaan, alleen jammer van die vreselijke overstemmende muziek.
Misschien wil de lokale toet en blaasclub wel een mini dweilorkestje neerzetten?

Curlen, dat willen ze ook gaan doen. Dat is dat sjoelen op het ijs met een bezem.
Doldriest Gouda toch!

Gelukkig heeft één van de kaaskrantjes nu ook een senioren deel. En ik zag al gelijk iets handigs, een airbag helm. Handig voor als je bang bent om te mis-klunen.
Alleen zal hoongelach je deel worden, want een helm die er uitziet als een opblaas droogkap staat wel erg alsof je in een redelijk demente bui het pand hebt verlaten.

Reken maar dat ik desnoods blauwbekkend een keer met mijn camera sta te wachten. En daarna lekker bij een terras van tentenkamp Gouda onder een fleece dekentje van een warme chocomel ga genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten