donderdag 18 november 2021

5,4,3,2,1

Huh? Zit je nu al af te tellen? Als dat zou kunnen,weer een jaar over een graag met een winnend Staatslot in de hand.
Geen idee wat de hoofdprijs is, ongetwijfeld een bizar bedrag.

Nee dat van 5 naar 1 gaat over G. In den beginne van Corona, de angst, de onwetendheid, de totale verwarring. Heel veel mensen lieten het leven . Elk hoestje en niesje leek verdacht.
Men grapte er nog over, is maar een griepje.
Geen idee wie van jullie eens echt griep hebben gehad, ik ooit eens als kind en wat ben je dan beroerd.
Ik hoor zo vaak van ik ben grieperig als iemand snotverkouden is, en dat is ook verre van prettig.
Nu hoor ik weer het heerst... Wat heerst? Nou het verkouden zijn want je loop even naar buiten zonder jas en je bent verkouden. Nee, al ga je in je blote kont op de Zuidpool zitten, daar wordt je niet verkouden van.
Verkoudheid is net als Corona een virus. Weinig kans dat die op de Zuid Pool rondwaard, maar je gaat wel kapot aan onderkoeling.

De vaccinaties kwamen en ineens hele volksstammen van ah een complot ze implanteren 5G.
Dat is nu even uit het nep nieuws nu bakkeleien de jongens/meisjes in Den Haag over laten we 3G of gaan we naar 2G of zoals Christen Unie nu denkt aan 1G.

Dat 1G is alleen toegang voor geteste mensen. De niet gevaccineerde voelen zich zo achtergesteld. Sterker nog Forum voor Democratie noemt hen de nieuwe Joden en ik denk dat veel niet gevaccineerden dat ook heel veel stappen te ver vinden gaan.

Ik was in 2020 één van de eerste die toen mijn fysio een mondkapje moest dragen is solidair was.
Na een tijd sloot de praktijk voor maanden en zat ik met chronische pijn. Ik kon maanden niet naar mijn broer, wegens de mogelijke besmetting.
En oh wat was ik blij dat ik de 2 vaccinaties in de pocket had.
Maar de zorgen over de nieuwe opnames, ik moet over een tijdje weer voor een onderzoek. Om te kijken of er iets kwalijks is teruggekomen.

Ik zou toch zo ontzettend boos worden als dat niet kan vanwege het "laat maar waaien"gedrag van anderen.
Het zou me mijn gezondheid afpakken, maar wat kan het schelen, tegen jouw "vrijheid?"
Oh ik leef niet gezond, ik rook, maar hoor je mij kafferen over dat ik dat nergens binnen mag doen?
Dan dat 1G beleid.

Ik ga zelden naar horeca en al helemaal niet naar evenementen. Maar stel je eens voor.
Een heerlijke zonnige middag, ik loop naar de bieb en denk hee, een zonnetje. Ze hebben er geen terrasverwarmers, maar het kan net even lekker zijn in de zon.
Het kan, buiten? Maar ik moet binnen betalen. Ik zou binnen naar het toilet moeten, wat dan wel weer kan want die is in het bieb gedeelte en als ik maar doe alsof ik een boek zoek?
Maar ik moet ergens plassen dan zou ik eerst kilometers moeten fietsen naar een teststraat. 

Men doet ook maar of de teststraat om de hoek zit. Een test net voor uit eten? Dan hoef ik niets meer.
En wat kosten die testen ons? twee keer een prik is iets van 32 euro? Laat de werkgevers van de te testen mensen maar betalen of als zij zo graag uit eten willen, het deels zelf betalen.

Infectie, niets is zeker maar de prikvertikkers , zoek het maar lekker uit. Omdat jullie niet willen gijzelen jullie 85% Dus liever nooit 1G!

Ik rook buiten, leven jullie ook maar buiten!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten