vrijdag 5 november 2021

Postbezorging

Vroeger, toen de winters nog echte winters waren, had een wijk een vaste postbode.
Tegenwoordig is het helemaal anders.
Gezien de keren dat ik bepaalde brieven niet ontvang heb ik tenminste 1 kleine postbode die niet bij mijn brievenbus kan.

Maar er loopt ook een postbode, met ik vermoed een hamer?
Ik vond vanmiddag een pakje in de bus. De doos was al aardig gedeukt en die is ongetwijfeld met kracht die gleuf doorgeduwd.
Wat er in gaat kan er ook weer uit? Natuurlijk. Maar de manier waarop is onderhand Olympisch worstelen.

Mijn brievenbus, die hangt al ellendig hoog, maar al een stuk lager dan de oorspronkelijke opstelling.
Wat bezorgers blijkbaar niet weten is dat de gleuf wel even breed is als de kast, alleen als je de kast openmaakt zit daar een stuk metaal.
Laat ik het zo zeggen, de gleuf is breder dan het deel waar je de post uithaalt.
Als je zelf klein bent en de kast hoog hangt en de inhoud met geweld naar binnen is gepropt kan je er een kwartier voor uittrekken.

Nog niet zo erg als de inhoud niet breekbaar is en je het ook werkelijk zelf bestelde.
Dat is ook niet altijd het geval, denk nog aan een visnet wat er uit gehengeld moest worden.

Natuurlijk kunnen bedrijven ook een kleinere doos gebruiken. Dit was ruim de helft gebakken lucht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten