maandag 6 december 2021

De Wijnlandjes

Nee, ik ga geen reclame voor ze maken. Ik kan de stem van Martien niet verdragen, eigenlijk zijn beeld ook niet. Sorry Martien, misschien ben je wel een erg aardige man.
Maar wat mij verbaasde is dat bedrijven in huidverzorging, chocolade, een kaartenfabrikant en een matrassenmerk het "wijnen, wijnen" als sponsor ondersteunden.
Ik zie totaal geen verband. En ik had het nooit geweten ware het niet dat een meneer besloot een biografie over Erica te schrijven.

Gelukkig, weer een stuk literatuur. Want zo rond de feestdagen dient men ineens te lezen.
Geweldige literatuur over de ooit verslaafde sporthelden, het azijngezeik van Youp en wow nu Erica.
Ik ken Erica niet en wie weet is het best een geestig boek?

Maar de geest kwam uit de fles vanwege een aantal anti-islam uitspraken?
Foei Erica toch, hoe durf je vrouwen in burka te vergelijken met pinguïns?     
Alsof men dat decennia geleden niet gebruikte voor nonnen.

De bedrijven trekken zich terug, is dat een laf statement?  Bedrijven willen geld verdienen, niet meer, niet minder.

De pinguïns, hoe je het ook wil noemen, ik vind het niet de meest gruwelijke belediging.
Maar het is wel even iets naar een blik uit het verleden. De partij voor de dieren wilde ooit een verbod op ritueel slachten. Terecht. Die moslims met hun halal! Natuurlijk kwam er nooit een wet.
Want dan kregen we ook de strijd tegen het koosjer. En uit gevoelig punt mogen we daar niet aankomen. Beetje krom. Beetje veel zelfs.

Laat die Meilandjes maar lekker "wijnen" Er komt vanzelf een keer van verdwijnen (van de buis.)
Oké, wie gaat het komende seizoen "Boer Zoekt Vrouw" sponsoren?
Vast de voederindustrie en wie weet LTO.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten