woensdag 8 december 2021

Spaarzaamheid

Het einde van het jaar nadert. En dan begint het weer, dat ziekelijke zoeken voor een zorgverzekeraar.

Mijn verzekeraar heeft de administratie overgedaan naar het hoofdbureau. Dus kreeg ik een mail vanaf 1 januari bent u verzekerd bij verzekeraar X.
Ik zag het maandbedrag en dacht "kan je bek niet verder open?" En dat nog zonder tandverzekering.

Nu hoorde ik op radio eens iemand over een eventuele gemeentepolis. En dat werd weer een scenario voor een B film.
Voor de juiste informatie een videoafspraak gemaakt met het overkoepelende gebeuren van gemeentepolissen.
Vragenlijstje naast me, werkt het video gebeuren niet. Getracht via een chat, kon niet. Dan maar bellen.
Kreeg de beste man aan de lijn en toen was het "dat weet ik niet."

De gemeente gebeld, die gelukkig zo goed op de hoogte zijn (not.)
Ach mevrouw, vraag hem aan en dan hoort u het wel. Uw inkomen mag maximaal zoveel zijn en uw vermogen zoveel. Aanvraag ingediend en een week later een mail met een pdf voor 2 polissen.
Vaag, maar ik kon op de zorg app mijn polis zien.

Oh jee, een app aanmaken. Volgens hun, appeltje eitje. App downloaden, easy. De QR code scannen, draai ik mijn hand niet voor om. 

Komt de boodschap: u dient zich eenmalig aan te melden met DigiD. Sjips DigD downloaden op foon.
Toets uw pin voor DigiD in. Huh? Ik heb geen pin. Maak een pin aan.
Inmiddels zeurt de QR code van het duurt te lang vraag een nieuwe aan.
Ja zeg, ik heb even tijd nodig hoesje af te halen om ID in the scannen!

Inmiddels telefoon van de wap, van wat wil je nou? Nou even kijken welke polis ik dan krijg, stom ding!
Een beledigde smartphone weigert ID te scannen.

Na poging zoveel dacht ik : morgen weer een dag.
En het werd de volgende dag. Tussen de gezellige kaartenpost een brief op de eeuwig "vriendelijke"toon van de gemeente.
 

Daarin het gij dient, gij zult en de bedragen die ik mag bezitten. De mevrouw aan de telefoon had dus niet de juiste bedragen doorgegeven.
Nu blijkt mijn vermogen te hoog. En waarom? Simpel omdat deze oer Hollandse sukkel elke maand een bedragje spaart om straks die vreselijke gemeentebelastingen te kunnen betalen.
Een paar tientjes teveel aan "rijkdom."

Spaarzaamheid, een deugd uit de verleden tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten