woensdag 15 februari 2012

Love is in the app

Vandaag is het een speciale dag.  Onze minister-president is jarig!
Nou ja, als deze blog verschijnt inmiddels niet meer, maar tijdens het schrijven nog net even.
Gefeliciteerd Mark, dat je maar een wijze man mag worden en een leuke vrouw/man mag treffen.
Wie weet kreeg hij wel een Valentijnskaart?  Niet van een natuurinstantie, maar van een stille aanbidster?

Valentijnsdag is voor singles, maar de commercie heeft het weggekaapt en voor iedereen gemaakt.
Vooral voor de bloemisten en de Blokkers.
En net als je denkt dat het niet gekker moet worden zie ik een nerd op tv.
Z’n slim menneke wat rap rijk wil worden. En hij weet de romantiek grondig de nek om te draaien!

Oh, ik vind het knap hoor, als mensen iets nieuws maken, maar dit?
Een app, met de illustere naam “GoddessAlert”.
Bij het horen van die naam vermoed ik eerst een foute café maat die tijdens een avondje in de kroeg hem aanstoot “Hee, een lekker wijf, daar rechts!”
Maar niets is minder waar, het is en appje.

Wat het wijf wil blijkt nog steeds een raadsel te zijn voor veel mannen.
Maar gelukkig, daar is redding! Een app.
Na het downloaden kan je daar alle gegevens van je Godin(nen) in zetten.
Haar verjaardag en  haar geboortedatum. Laat die bij mij nu gek genoeg op een zelfde dag vallen.
De trouwdatum, of de datum van een eerste uitje. Als de app hem een seintje geeft weet hij wanneer hij haar voor de zekerheid eens bloemen moet geven. Of wanneer een cadeautje te kopen.
En zo kan je het voor alle Godinnen in je leven doen. De lief, de moeder, de schoonmoeder, de zus.
Is het niet hartverwarmend?

Toch heb ik een vaag vermoeden dat de man in kwestie daar nog veel werk aan zal hebben.
Het juiste cadeau, ja een boek, maar hij dient dat wel in te toetsen, de titel van een boek van een schrijver waar zij fan van is.
Hij zal moeten zoeken wat haar favoriete luchtje is en of er nog geen flacon of 3, die hij haar alle feestdagen ervoor heeft gegeven, ergens in een kast staan. 

Ik heb geen idee hoe iets te hacken, maar zou ik een vent hebben met zo’n appje, wat zou ik dat graag in de war sturen!
Heren, kruip eens achter je iPod of iPad vandaan en koop op een gewone dag een ongewoon leuk boeketje bloemen voor je vrouw, moeder, vriendin.
Wacht niet tot Valentijnsdag, maar laat eens een briefje achter met “ik vind je lief”.  Leg er desnoods een geplukte wilde bloem op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten