donderdag 14 februari 2013

Dooie mussen coalitie

Het akkoord over de woningmarkt, ik zag tevreden gezichten.
En als ik dat zie vertrouw ik de boel niet. Twee christenbroeders, een meelift liberaal en een zunige VVD-snuit.
Oh, wat vertrouwde ik het niet.
Harde maatregelen in deze barre tijden aankondigen, en dan de beter gesitueerde mensen weer even kietelen.

Nee, het is allemaal minder erg dan het leek. De hogere inkomens hoeven toch iets minder meer te gaan betalen, de iets minder hogere inkomens dan ook ietwat minder meer.
Maar de kerkratten, oh nee, voor hen zal er niets veranderen.
De zoveelste dooie mus. Hoop geblaat, weinig wol en lekker blijven afromen bij de laagste inkomens.

Natuurlijk kan ik ook rekenen, of je nu 6,5% extra gaat betalen over elke 100 euro of 4% over elke 100 euro.
De regeling was om scheefwoners uit te roken.  Denken ze nu echt dat die voor die 2,5% meer gaan verhuizen? En mag dat nog wel, roken in huis?
Ze doen net of die mensen ineens massaal een huis gaan kopen.

Dan die hypotheekrente aftrek, blijkt ook al een truc voor te bestaan, ze lossen 50% af maar op papier 100%?
Men moet dat spul helemaal aanpakken, ook de oude gevallen. Want die willen straks als ze verzorging nodig hebben na het profijt van die regeling niets meer betalen voor die zorg omdat ze vermogen hebben.
Nee, dat geven ze liever aan de kinderen.

Waar zit nu eigenlijk de bezuiniging? Als ik lees dat van de 45 miljoen huurtoeslag in 2013 het 4 jaar later 420 miljoen zal zijn, wil ik wel eens weten wat zij vroeger voor economie op het rapport kregen.

In het gebeuren lees ik dan één ding waarvan ik denk, mooi, ik ga huurverlaging aanvragen.
Ik val tenslotte onder het kopje chronische kneuzen.  Natuurlijk is dat wel een sigaar uit eigen doos, is weer minder toeslag.

Ach er waren er tenminste 4 blij, al zou ik ze het liefst met ezelsoren op hun domme koppen in de hoek zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten