zaterdag 2 februari 2013

Randapparatuur

Een mooi woord voor spulletjes die je dan wel of niet nodig hebt voor de computer.
Als je, zoals ik, nog een ouderwetse desktopcomputer hebt is een muis iets in die categorie.

En het is rampzalig als je muizenissen krijgt. Je moet bijna hameren op de linkerknop. het geval wil niet meer selecteren als voorheen, je kunt geen screenshots meer maken. Dan is het heus tijd voor een nieuwe.
Ach, wat kost een muis nu helemaal? Beetje muis nog geen tientje.

Punt is, als je eenmaal kennis hebt gemaakt met een marble, een muis met een balletje, dan wil je niet anders meer.
Dat is mijn ervaring. Geen geschuif, balletje bedienen met de duim.
De eerste die ik aanschafte was onder protest van de koper. Het was tenslotte een mannenmuis.
Oh? Ja, een vrouwenhand kan dat niet aan. Kom op zeg!

Na het overlijden van de eerste muis met bal wilde ik een andere. Ze zijn nooit populair geworden en daar zal de prijs mee van doen hebben. Ze zijn duur!
Toen mijn tweede begon te haperen wilde ik nog even gebruik maken van de eerste en die was van voor de usb aansluiting. Geen mogelijkheid die achter in de pc te prikken.

Ik ging dan maar eens zoeken op internet, twee van die muizen met bal te vinden.
Bij de eerste dacht ik van die is mijn! Maar 64 euro voor een muis??
De tweede, een erg smal exemplaar, zag er weinig gebruikersvriendelijk uit, maar die kost dan de helft.
Nu wil ik soms best een aankoop uitstellen, maar een goedwerkende muis is belangrijk.

Natuurlijk kan je er eentje per internet bestellen, maar ik denk dan aan verzendkosten, liever eerst eens naar een winkel. Winkel 1, alleen die dure, winkel 2, nee maar, ook alleen die dure. Winkel 3, goh, ook alleen die dure, alleen 8 euro goedkoper.
Ik heb met mezelf staan overleggen, 58 euro voor een muis?

Het oog wil ook wat, het is een mooie muis. Ergonomisch geschikt voor mij.
Ik blijf er bij, veel te duur. Thuisgekomen schrok ik dan ook even, verrek, is een draadloze.
Dan is deze tut van "gaat dat lukken met de opstelling hier?"
Ja dus.


Het is een mooie muis die echt zeer geschikt is voor mijn hand,mag ook wel aangezien ie klauwen kost!
De bon dan maar in het mapje voor belasting over 2013 gestopt. Leukste zijn twee knopjes waarmee ik gewoon een pagina vooruit en pagina achteruit kan kiezen.
Mooie luxe muis...en nu drie weken droog brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten