dinsdag 29 januari 2013

Bye bye Beatrix

Ik had verwacht dat zodra er een kabinet is waar geen Wilders aan te pas komt, ook niet gedoog iets dat ze dan de tijd rijp vindt.
Was maar een theorie van mij en ik kan er erg naast zitten.

Maar wat heeft ze gelijk zeg, nu nog gezond van lijf en leden, tijd voor haar hobby's,
oma zijn.
En wat fijn dat het nieuws nu eens niet was uitgelekt, dat ze ons lekker kon verrassen.

Heb ik iets met onze vorstin? Eigenlijk wel. Diep respect voor haar, een ware vakvrouw.
Een meer dan prima ambassadeur voor ons landje.
Maar wat een baan zeg!

Natuurlijk zijn er tegenstanders, wat kost het allemaal? Wat kost een president?
Persoonlijk ben ik blij met iets oubollig als een monarchie en de onze is nog vrij "jong".
Er zijn ook heel wat mensen die twijfelen aan haar opvolger. Maar blijkbaar twijfelt niemand aan zijn echtgenote.

Ik denk dat zij het samen heel goed zullen doen.
Al is een kreet als koningsdag wel even wennen. En zal het worden passen en meten met de mei vakanties.
Hoewel, de eerste ronde in 2014 valt al gelijk op een zondag dus vieren we het op een zaterdag.
En men zal in De Rijp en Amstelveen even sip hebben gekeken, die zijn een jaartje in de wacht gezet.

Wat zal het gaan worden? Vast weer veel van hetzelfde, de lokale scouting, een  volksdansgroepje, het koekhappen.
Zeg nu zelf, dat doe je niet met een president.

Er blijft toch nog één prangende vraag over, hoe vertel je het je kinderen?
Aan de ontbijttafel "lieve schatten, pappa gaat koning worden"?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten