woensdag 2 januari 2013

Nou,nou

Ja, mijn eerste blog van het nieuwe jaar. Ik wilde eens mild beginnen, maar het nieuws wist dat ernstig te verzieken.

Snelrecht. Ja jongens en meisjes, de harde stoere woorden van minister  Ivo Opstelten en zijn handlanger  Fred Teeven ten spijt blijkt harder straffen dus ook een wassen neus.

Je slaat een jonge man die voor de brandweer opkomt bewusteloos en oei, 60 uur werkstraf.
Of je begint met een liter whiskey, blowtje erbij en dan agenten de huid vol schelden, en dan niet voor pannenkoek maar voor woorden die ik hier niet neerzet. Werkstraf.
Je mishandelt een agent? Werkstraf.
Ik vind dit een heuse opsteker voor de hulpverleners.

Alles onder het mom van een gezellig feestje. Ja, men zou de feestverziekers stevig aanpakken.
Niks de cel in voor 2 weken, werkstraf, want als je 2 weken moet zitten kan je je baan kwijtraken.
Of wie zorgt er dan voor je ernstig zieke moeder?

In mijn hoofd de zielige kamer vraag "wie betaald straks de rollator voor mijn moeder?"

Je baan kwijt is natuurlijk ernstig, maar bedenk dat voordat je iemand knock out slaat.
Je zielige moeder? Ook dat is al een van te voren bekent feit.
Wie betaald straks al het smartengeld voor weer een hulpverlener met ernstige stress?
Opstelten kan bassen tot ie een ons weegt, maar dit geeft een fout signaal af.

Onder het mom van drank en drugs weten zo de daders weer slachtoffer te zijn.
Baan kwijt, zo was er onlangs ook een uitspraak over een chauffeur.
In zijn vrije tijd gepakt wegens onder invloed rijden. Moest nu een alcoholslot op zijn stuur.
Maar ach en wee, hij zou dan niet meer kunnen werken want op een vrachtwagen kan dat niet.
Hij mag gewoon rijden met groot vervoer. Misschien wel met gevaarlijke stoffen.

Snelrecht..het wordt zo steeds krommer. Eens afwachten of het OM in hoger beroep gaat.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten