zaterdag 7 februari 2015

Zorgzaam

Wat een lief mens toch, onze minister Schippers. Haar nieuwe zorgplannen zijn hartverwarmend.
Arme mensen hebben ook recht op goeie zorg. Het doet me deugd!

Ware het niet dat de schijnheiligheid er afdruipt.
Eerst iedereen zo gek krijgen dat ze vooral aan een duurdere polis moeten en nu ineens toch weer wel keuze vrijheid.

En als je dan kiest voor een zorgverlener die een contract heeft met jouw zorgverzekeraar, dan kan je nog korting krijgen wat betreft eigen risico. Toe maar, wat een luxe.

Zo fijn dat wij zo'n goede zorg kennen, gezien veel andere landen. Vergeten ze wel even dat we die marktwerking door onze strot geramd kregen, een beetje als levertraan in onze jonge jaren "het is goed voor je!"

Schijnheilig? Oh ja! Eerst het fiks verhogen, dan de neus stoten tegen een paar senatoren en och ja, nee ze hebben wel gelijk. Korting.
Waarom de armen wel korting en de rijken niet? Heet dat geen tweedeling?

En geloofd iemand nu echt dat ik maar een stuiver korting krijg? Ik namelijk niet.
Dan zullen er wel weer vage rekeningen opdoemen.
Marktwerking, lang leve de rijke wereld en het liberalisme, al vind ik het een verborgen synoniem voor diefstal.

Nog even en dit kabinet krijgt me aan de maagzuurremmers, kotsmisselijk word ik er van.
Laat de senioren maar verrekken en het voetvolk ook. Die kosten tenslotte alleen maar.

Maar nee hoor, verder ben ik niet boos, want wat die bloeddrukverlagers kosten, geen idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten