maandag 30 mei 2011

Renovatie, irritatie!

Op 2 mei begon het circus. Bijna 4 weken verder en het blijkt vooral veel geblaat en weinig wol.
Irritatie werd wanhoop, en nu vooral grijze haren!

Het zijn weken van herrie en wanorde. Eén bedrijf doet de gevelreiniging, een ander bedrijf levert de schilders maar ook de glaszetters die dan eigenlijk ook weer van een ander bedrijf zijn.

Stap 1:  het freesen van de voegen.  Stap 2: het reinigen van de gevel aan parkeerplaatszijde. Dat is dan ook de galerij.
Galerij was gespoten, en daarna ging men de regenpijpen vervangen en de rioolbuis eens doorspoelen. Dolletjes! Schone galerij en gelijk stront voor de deur. Waar men dan nog een paar emmertjes water overheen heeft gemikt?

Stap 3: het reinigen van de balkons. Trieste ervaring. Waren ze eindelijk zo ver aan mijn kant, bleek dat het trottoir niet tegen 11 ton aan hoogwerker kan. Goh! Dus moesten er eerst rijplaten komen en dan blijken ze slechts 6 balkons op een dag te kunnen reinigen.
Nou ja, reinigen? Ik haalde er na de reiniging eens een dubrodoekje over, geel werd pikzwart!

Stap 4: dubbelglas in de slaapkamers. Je moet een afspraak maken, deed ik. Ik zou de tweede zijn.
 Men begint om 8 uur, ik stond in de planning tussen 11 en 12. Dus werd ik uit bed gebeld , de glasmeneren om 8 uur. Ach heb je het maar gehad, zo dacht ik. Dom gedacht. Hoop herrie, twee nieuwe ramen en toen waren ze weg. Koffie pauze? Lunch pauze? Nee dus gewoon weg en een open gat waar ooit een klapraampje zat.

Inmiddels was er ook al een houtrotknul geweest.
Ik maar wachten en wachten, maar nergens meer die glasmeneren. Nou ja zeg!
Elders zag ik een andere glasgozer. Die maar eens gevraagd van "hoe zit dat?" Oh nee die raampjes zijn nog niet binnen. Pardon? Dus ze gaan weg zonder iets te zeggen??
Die glasgozer heeft een oud raampje teruggezet. De dag erna of de week erna zou er een nieuw raampje komen.
Dat is inmiddels 2 weken geleden. Raampje heb ik nog niet.

Stap 5: nieuwe deurklinken. Dat natuurlijk niet op afspraak. Nee, ze bellen willekeurig aan, bij mij om half 10 om te vragen of ik om 1 uur thuis ben. Is prima. Komt Ali baba zijn "Sesam open u" truc doen. Nooit problemen gehad met de voordeur tot hij kwam.
Nieuwe klinken maar geen nieuwe cilinders. deur ging niet meer dicht. Zaag, slijp, hamer. Sleutel kon niet meer worden omgedraaid. Hij was tevreden, ik niet.
Deur bijschaven, nog eens proberen, nee was het ook niet. Iets wat 15 minuten had moeten duren werd 2 uur.

Het is nu weer wachten op de glaszetter. Daarna het volgende evenement, de schilders.
Ik vernam dat die al met stellingen kwamen, dat iemand keek en nee, die stellingen kunnen hier niet.

Het is van een enorme naast elkaar werk domheid. Als je aan een project begint ga dan eerst zorgen dat je weet wat waar kan en zorg dat je alle spullen hebt eer je gaat beginnen.
Daar is duidelijk geen vrouw aan te pas gekomen!

Ik heb dus 3 weken met planten lopen slepen voor iets wat ik zelf met een natte lap beter en zeker 100x zo snel had kunnen doen.  Zij renoveren en ik ben bekant gesloopt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten