dinsdag 20 maart 2012

Domme vragen


Ik vul al lange tijd online enquêtes in.  Je kunt er een zakcentje mee verdienen, werkelijk ene centje per vragenlijst. Of sparen voor credits waar je weer een cadeaubon mee kan “verdienen”.
Mhhh, is het wel een cadeau als je het eerst moet verdienen?

Na een ruim jaar kan ik de vragen over interesse in keukens, trapliften, kunststof kozijnen enz niet meer zien!
Sinds kort andere enquêtes en het gezegde domme vragen bestaan niet, wel, dan tenminste wel een domme volgorde in vragenlijsten.

Een vragenlijst over koffiemerken. Ze laten 6 foto’s zien en dan gaat het psychologisch worden.
Welke vrouw drinkt welke koffie met welke achterliggende gedachte en op welk uur.
Weet ik veel!
Al weken worstel ik me door de vreemdste vragenlijsten heen.
Een vragenlijst over drop, of iets vernieuwend is,  drop is drop.
Nu kwam de drop gelijk achter de online reisbureaus aan.

Of ik gebruik maak van online reisbureaus? Nee. Of ik er onlangs een ticket heb geboekt, nee dus.
Wellicht een hotel besproken? Nee-hee.  Een auto gehuurd, neeee-heeee.
Dat is net zo dom als de vraag “heeft u een hond of een kat?” met nee beantwoorden en dan vragen of je interesse hebt in een huisdierenverzekering voor je hond of kat.

Maar de allerergste lijst de afgelopen tijd ging dan over maandverband en aanverwante artikelen.
Na 50 vragen over hoe hip en trendy de OB tampon is en welk merk verband je koopt en je vult overal in nee, of niet, dan blijkt vraag 51 eigenlijk als eerste vraag te moeten verschijnen.
Menstrueert u? Dan hadden ze aan één nee genoeg kunnen hebben.

Ik vul ze in, waarom eigenlijk? Ach, voor een cadeaucheque.
Al loopt dat ook vaak anders dan ik in gedachten had.
Ik moest nog één onderzoek invullen, dan genoeg voor die ene bon. Het onderzoek kwam, jippie.
Hebben ze net die bonnen niet meer. Ik had het kunnen weten. Dan maar op voor de pannenset.

De leukste enquête ooit kwam dan per telefoon. Het AD, was ten tijde van een kampioenschap voetbal. Ik wilde vast wel een abonnement? Nee. Maar mevrouw, doe het dan voor hem!
Hem? Ik ken geen hem. 
Mevrouw hij zal er zo blij mee zijn, later lezen hoe die rotmoffen verliezen.
Oh…hem!  “Meneer de verkoper, ik denk niet dat Dieter daar van gaat genieten”.
Dieter? “Ja mijn vriend Dieter  Löwenbrau.”
Het benepen oh, het spijt me mevrouw is dan zo geinig.

Niet dat ik een Dieter Löwenbrau ken.   

2 opmerkingen:

  1. Ha! jij doet dat dus ook! de on line onderzoekjes bedoel ik.
    Zulke stomme als jij noemt heb ik niet, wel eindeloze lijsten met firma's of bladen (of ik die ken) en of ik ze associeer met modern inspirerend betrouwbaar etc.
    Natuurlijk associeer ik bedrijven die ik niet ken helemaal nergens mee...

    De volgende keer overweeg ik bij de allerlaatste vraag 'of u nog iets hebt te melden over dit onderzoek' in te vullen dat ik het stinkvervelend vond maar dat mijn goede vriend Dieter er erg van heeft genoten...

    BeantwoordenVerwijderen