zaterdag 10 maart 2012

Logisch denken?


Zo kan een mens uren filosoferen en ineens is het even stil op dat front.
Op de automatische piloot.

Maar de afgelopen dagen hoorde ik weer enige logica waar ik geen chocola van kan maken.
Zojuist op tv de discussie of mannen nu wel of niet in de kinderopvang mogen werken.
Met de zaak Robert M. in gedachten is het wel een logische discussie. Edoch…

Een mevrouw wil haar kinderen niet naar een kinderopvang brengen waar mannen werken.
Eigenlijk vinden veel mensen mannen in eens een gevaar.  Dat vind ik triest.
Een ander zegt dat kleine kinderen voor hun 12e buiten hun familie om geen mannen zien.
Dat vind ik raar.
Veel kinderen hebben geen vader die op zondag het vlees snijdt.  Dat is sneu.
Aan de andere kant vinden veel mensen dat de maatschappij aan het “verjuffen” is.
Niet genoeg onderwijzers in het basisonderwijs. Ik denk nu “wat willen ze nu?”
Eigenlijk heb ik het te doen met die mannen die in de kinderopvang werken  omdat ze graag met kinderen werken.  Hun werk met liefde en naar behoren doen.
Zij lopen nu allemaal bijna met een gevarendriehoek  op het voorhoofd.

Een kinderlogica dan… het afschaffen van het statiegeld op plastic flessen.
Kinderen vinden dat zo jammer want zo kon je een spaarpotje maken voor de slachtoffertjes van een
natuurramp. Ik heb het niet over kinderen van de kleuterleeftijd, maar was het niet handiger geweest als de ouders de kinderen eens vertellen dat statiegeld een sigaar uit eigen doos is?
Ik vrees dat ze anders als ze groot zijn ook juichen bij teruggave van de belasting.
Eens kijken als die kinderen zelf moeten sparen , die 25 cent, voor de slachtoffertjes, of ze dan nog zo gretig helpen.

Wat me wel opvalt in deze tijden van crisis, weinig collectes en geen kinderen aan de deur die zich willen laten sponseren.  Niet dat ik ze mis.

1 opmerking:

  1. de vaste collectes komen tegen mei, ik loop zelf met 3 per jaar, dus die kom je nog wel tegen ;)

    en dat van dat statiegeld vind ik jammer en dom;krijgen we nog meer zwerfvuil :(
    maar logica waar ik geen chocola van kan maken LOL
    heerlijk *thumbs up* :)

    BeantwoordenVerwijderen