zaterdag 24 maart 2012

Eenden


Ik woon langs een vaart. Waar water is, zijn eenden. Meestal de gewone wilde eend met af en toe als variatie  wat kuifeenden.
Tot een tijdje geleden ik wel een hele vreemde eend ontdekte.
Ik woon hier toch al 23 jaar maar heb dit soort niet eerder hier gezien.






Een ontsnapte lokeend?
Geen eend die daar in zal trappen. De meerkoeten, die in deze tijd van het jaar knap fel zijn, vertrekken geen veer.
Dit grijze geval heeft hier toch wel een dag of 10 rondgedreven en even plotseling weer verdwenen.

Is het wel een lokeend? Misschien is het een verspieder? Een uitprobeersel voor een komend evenement.
Volgende week zullen de buurteenden wel reageren. Vermoedelijk in overspannen toestand de sloot verlaten.
Dan is het de badeenden race.
Een golf van geel geweld zal hun rustige bestaan even verstoren.
Geen nood, in de sloot zitten geen nesten.

De badeendenrace,, ook ik heb zo'n geel gevalletje aangeschaft. Met het borstnummer 90 wat als je makkelijk kan lezen als "go".


De badeend is gekocht bij de lokale krant. De opbrengst gaat naar de dierenambulance, sympathiek doel.
Toch vermoed ik bij zulks een onschuldig evenement ook doping gevallen.
De meneer die tijdelijk de eendenadministratie deed vertelde mij dat hij zijn eend gaat verzwaren met zand.

Bovenstaande eend is reeds wat opgepimpt, anders haal ik die er nooit meer uit. Snavel rood gelakt, het kuifje paars en om de hals twee roze pompoms.
Drijfvermogen getest...eend is er klaar voor!

Volgende week weet ik meer. 

1 opmerking:

  1. kun je op jouw eendje om het 'go' nog 'you' en 'girl' zetten zodat het een 'you GO girl' wordt?
    helpt volgens mij....

    BeantwoordenVerwijderen