donderdag 22 maart 2012

Lente!!!


En toen werd het…. lente.
Gelukkig wisten de weergoden het ook.

Lente geeft altijd iets joligs.  Kom ik bij de fysio, trek voor de massage mijn  shirt uit
en ik hoor “oh wat mooi..”
Ik dacht “huh?”  Het sloeg op de beha.  Op de kleur van de beha. Proest!
Hij werd er zelf even stil van “nou uh…dat is mijn lievelingskleur”. Grinnik.

Met nog een grijns op mijn snuit haal ik wat boodschapjes, bij de kassa een grijns terug en
extra spaarzegels.
Thuis gekomen, rieten stoel pakken en die op het balkon gezet.
In een korte broek achterstevoren op de stoel, want hoe worden die kuiten anders ooit eens bruin?
Ik geef toe, het is geen aangename houding.

Het is ieder jaar weer ellende, die melkflessen!  Na het in gewone houding gaan zitten zag ik ineens haar.  Gezocht en gevonden, de bijna antieke ladyshave. Grovere werk komt nog.
Oh ja denken aan de onderkin, even zonnen met hoofd in de nek.
Om me na een tijdje weer te vermaken met een boekje van Martin Bril “Rokjesdag en andere lenteverhalen”.
En als je zo lekker zit kunnen je gedachten afdwalen naar dat kwartlitertje rosé in de koelkast.
Het is tenslotte lente.

Van dat bekertje rosé kreeg ik spijt. Niet van het drinken, maar ik voelde me even later betrapt!
Weer binnen keek ik even naar de mailtjes. Ah, weer een vragenlijst.
En wat voor één! Wat ik de afgelopen 3 dagdelen heb gedronken.
Waar ik de genuttigde drankjes had gekocht,  hoelang geleden, in welke verpakking en of ik ze ook zo uit de verpakking had gedronken.
Lijkt me maar niks, filterkoffie zo uit het pak!

Ik drink misschien eens per maand iets alcoholisch voor half 10 in de avond en net vanmiddag komen ze met die vragen.
Of ik het dronk tijdens het sporten? Ja hoor, jog, jog, slurp, slurp.
Onderweg naar mijn werk?  Nee, maar ik drink wel tijdens mijn werk.
Gelukkig vroegen ze niet of ik het leiding water uit de verpakking dronk.

De middag werd avond, en de vredige dag werd wreed verstoord door een raar iets op de computer.
Cookies opruimen werd gelijk Fire Fox vermorzelen en Adobe Flash erbij???

Morgen een minder vredige onderneming, het prijzencircus van V&D.  God zegene de greep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten