vrijdag 5 oktober 2012

Afbraak woonmaand

Jaaa, het is woonmand, en met wat voordeel betalen "zij" de btw voor je.
Ik wil jullie geen trend onthouden, zou ik sneu vinden.
De nieuwe trend is sloophout.  Moesten we nog steeds een stuk hout wat men vroeger in aquaria legde nu voor het raam hangen met daaraan bungelende stoffen en rieten zaken, nu moeten we meubels van sloophout.

Met een beetje groen hart en met de crisis in gedachten klinkt het leuk.
Tot je een half wrakke dekenkist van sloophout in malle kleurtjes ziet staan voor een prijs waar je kleurloos van gaat worden.
Waarom bijna 1000 euro voor een kist, meer is het niet, die is niet voorzien van kunstig houtsnijwerk.
Gewoon een kist van stukjes hout. Latjes, likje verf, meer is het niet.
Zou leuk staan op een veranda met een afgebladderde schommelstoel, maar in huis?

Ik vraag me vaak af wie dat verzint. Net als de bloed irritante hocker, mengeling voetenbankje/bijzettafeltje.
Zit je ergens met een glas in de hand, staat er zo'n stoffen geval, tja, kan je je glas niet opzetten, rolt om, daar kan je op wachten. En vind je iets van een tafel, moet je eerst een onderzetter zoeken.
Dan zet men op die stoffen gevallen vaak wel een dienblad, maar dat staat vol met kaarsen.
Geen ruimte meer voor een leeg blad.

Was ik redelijk gewend aan de hockers, nu is het de tijd van de gehaakte en gebreide poef.
Die staan dan leuk te pronken, maar zijn niet zitbaar. Halen het niet bij die ouderwetse poefs, die Marokkaanse gevallen. Net als voor de kachel een degelijk kamelenzadel.
Had je net degelijke meubels en sloophout ornamenten, heb je nu sloophout in meubels en zilverkleurige ornamenten.
Nog even en ik ga terugverlangen naar de houten ganzen met een strik om en die vond ik al foeilelijk!

Ik sla maar weer een trend over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten