zaterdag 23 maart 2013

Belastend

De dag dat ik de logica van de belastingdienst kan volgen is nog ver weg!

Tijd geleden kreeg ik een brief met een voorlopige aanslag 2013. Een ronduit belachelijk bedrag wat ik niet thuis kon brengen, € 313.
Hoe ze daar bij komen? Geen idee! Moest voor 1 maart worden betaald in het jaar 2013 dus dan maar 313?
Of heeft het van doen met mijn verjaardag? Maand en dag?  Je gaat er toch eens over nadenken.

Komen er vandaag 2 blauwe enveloppen  de voorlopige aanslag  van 313 is te hoog ingeschat, daar halen ze 115 euro vanaf.  Vanwege wat? Geen idee!

De tweede enveloppe bevatte een mededeling over inkomstenbelasting. U krijgt geen aanslag.

Het betalen van belasting is al balen, maar al die brieven die bijkans onnavolgbaar zijn zijn toch ook een aanslag. Zeer belastend!

Dan krijgen we over een maand of 3 weer het gedoe met verrekenen over 2012.
En dan volgt vanzelf een aanslag over 2013...want de niet aanslag was een voorlopige aanslag.
Ik verwacht nog wel een brief of 10.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten