woensdag 6 maart 2013

Lente!

Zat Jan Mulder nog te mopperen dat hij maandag niets merkte van rokjesdag, tja Jan, je was een dag te vroeg.  Of eigenlijk een maand te vroeg.

Denken die jongens nu echt dat wij meiskes bij de eerste zon de oogverblindend bleke benen bloot tentoonstellen?
Ach heren, we vergeven jullie het wel hoor, ik snap best dat jullie er graag naar kijken.

Maar denken die mannen nu dat wij meiskes geen speciaal momentje hebben?
Niet dat mannen in korte broeken en sokken met slipper nu zo opwindend zijn, maar persoonlijk kijk ik wel even omhoog als met de eerste echt warme dagen de glazenwassers met ietwat bruin bloot bovenlijf, nog wel de lange spijkerbroek aan, de ladders ophollen.
Ik ben ook maar een vrouw van vlees en bloed...

Lente, wat een heerlijk seizoen. De terrassen stromen weer vol, men pelt zich uit de winterkleren.
Er verschijnen knoppen aan de bomen, en diezelfde bomen zitten weer vol kwelende vogels.

Met lente krijg ik zin in kleurige bloesjes, kralenarmbanden, schelpenkettingen, zeevruchten en nieuwe glazen.
Goed, ik geef het toe, een wellicht bizarre combinatie.

Voorlopig zal ik ook blij zijn als mijn druif iets van leven gaat vertonen, net als mijn esdoorntje.
Klimplanten geef ik verder op, ik stop wel wat zonnebloemzaadjes in een pot langs het gaas.
Volgens het zakje worden ze tussen de 2-3 meter. Dat laatste zal een probleem worden.
De potten, ik zaai ze vol met door bijen geliefde bloemen, dat kan alleen maar een verrassing worden.
Dan balkonbakken? Ik heb wel zin in vetplanten dit jaar. Het mag van mij kakelbont worden, ik wil kleur!


Maar ach, eerst nog even zelf kleurig zijn, in rood en paars een paar dagen rondhangen.
Eerst als eregast, later als gastvrouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten