maandag 4 maart 2013

Gevogelte

Tja, Beleef de lente is weer begonnen. Dat is weer maanden meeleven met een aantal vogelsoorten via de webcam.
Mevrouw Oehoe met haar nieuwe vent en Meneer Slechtvalk met zijn nieuwe liefde die zich vorig seizoen al wilde opdringen als zijn lief.
Voor beginnende vogelkijkers is het fascinerend om te zien wat zich in een nest afspeelt.
Nou ja, voor de doorgewinterde vogelaars ook.

Het leuke bij de steenuilenkast is dat je op de plank ook kennismaakt met andere vogels.
Koolmees, pimpelmees, soms een bonte vliegenvanger, een kwikstaart en zojuist, de kerkuil.
Iets minder welkom, de holenduif, de kauw of een totaal hysterische merel.

Maar natuurlijk is niet iedereen dol op kijken naar vogels via een webcam.
Ze in het echt zien is natuurlijk mooier. Met een kijker en een vogelboek op stap.
Ik acht mezelf een gemiddelde vogelkenner.

Met een vogelboek op stap is niet altijd handig. Ik heb wel een grote tas, maar voor een kijker en notitieboekje en camera en reserve batterijen... het is wat veel.
Nu blijkt  Jasper de Ruiter, een natuurillustrator  iets handigs te verkopen.
De herkenpen.

Een pen met uitrolbare kaartjes met vogels er op. Ik zou zeggen, het ideale cadeau voor een vogelliefhebber.
Ze zijn er met stadsvogels, weidevogels, watervogels, maar ook met vlinders.

Ik ben niet zo van het reclame maken, maar ik keek op zijn site en daar staan ontzettend veel leuke zaken.
Ook voor mensen met een kleine beurs.

www.jasperderuiter.com





Geen opmerkingen:

Een reactie posten