dinsdag 19 augustus 2014

Helemaal te gek

Het was er weer vandaag, een online bericht over HET afslankmiddel van de eeuw.

Normaliter klik ik die gelijk weg, maar ik ben een nieuwsgierig mens.
De tekst maakte mij nieuwsgierig, negatieve calorieën. Het woord calorie heb ik nog nooit in enig positief verband meegemaakt dus vind ik alle calorieën al vrij negatief.

Ik heb het dus al die tijd helemaal fout gezien, je moet gewoon één gelule per dag vol negatieve calorieën nemen, de kilo's vliegen er af!
Een wat? Een gelule. Ik dacht gelijk wat een ge...zwets is dat nu weer?

Slechts één gelule per dag zorgt dat de platte buik, de sexy heupen en de gewelfde dijen zijn terug te vinden.
Ik geloof niet dat ik de gewelfde dijen ooit ben kwijtgeraakt, maar naar de rest is het zoeken.

Dan toch maar eens gaan kijken wat nu een gelule is, ik weiger iets te eten zonder dat ik weet wat het is!
Het blijkt dus een ander woord voor capsule te zijn.
De negatieve calorie, aha! Die zit, of eigenlijk weer niet, of niet genoeg in een aantal groentesoorten.

Dat is nu eens positief aan de negatieve calorie, geen gedoe meer met het bikini-figuur, gewoon een heel seizoen asperges eten, of bloemkool, en courgettes mag ook. Natuurlijk mogen de sausjes dan weer niet.
En is dat seizoen over, dan hups aan de aardbeien, ananas en appels.

Nu vraag ik me natuurlijk af of de telers lobby hier niet achter zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten