zaterdag 2 augustus 2014

Shop till you drop

Het best kan ik beginnen met iets op te biechten, ik heb een broertje dood aan winkelen.
Klein budget, een ontzettende eenheidsworst aan winkels en elders de Made In China spullen waarvan je ongemerkt meer meeneemt dan je van plan was.

Als ik dan toch een winkel in moet, dan graag een boekhandel of een luxe parfumerie. Dat laatste alleen al vanwege de prachtige flacons en al die luxe spulletjes die ik nooit zal aanschaffen.
Vroeger, toen er nog warenhuizen bestonden, echte warenhuizen met een chique uitstraling was het vast mooier.

Ik kijk daarom met plezier naar een serie als Mr. Selfridge. Ik denk dan, zulke winkels bestaan niet meer.
Nu kwam er echter gelijk na die serie een eerste aflevering over het warenhuis Liberty, in Londen.
Verbazend, die hectiek. De mussen vallen dood van het dak en ze slepen daar al met kerstspullen.

Om daar te werken zou ik na een week of 5 een psychiater nodig hebben want van september tot en met 25 december Jingle Bells te moeten horen zou me tot waanzin drijven.
Toch zou ik er best eens rond willen lopen. Ze verkopen er werkelijk bizarre zaken in een ronduit bizarre prijsklasse.

Voor de lol even op hun webshop gekeken, een kamerspray (Ambi Pur de luxe geval) voor 85 Engelse ponden.
Tja, dan drop ik toch even van mijn stoel. En vind ik V&D weer luxe genoeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten