zondag 31 augustus 2014

We krijgen er allemaal wat bij

Dat is het snoepje wat ons kabinet ons wil voorhouden.

Lastenverlichting, zeker voor de hoge inkomens. Ja, maar de laagste inkomens krijgen er ook een beetje bij. En juist voor hen is er een beetje bij meestal een stapje terug. Je krijgt er 20 euro bij maar daar ga je 35 euro meer op achteruit. Belastingtechnisch.

Ik was vorig jaar blij, 7 euro minder aan zorgverzekering, de blijdschap was al rap over want het werd ook bijna 20 euro minder aan zorgtoeslag.
Eigenlijk is het dus more is less!

Net als het verhaal van ja dit kan je dus niet maar volgens ons systeem kan je het wel zoveel uur per week, wees blij! Je kan bukken en buigen en je bent soepel, zegt de computer. Je kan meedoen!

Ik weet wat dat meedoen is, dat is gewoon meedoen met de armoede brigade omdat een systeem zegt je bent soepel en zo een kwart van je inkomen wegpikt.  En dat was een kwart netto van wat ze al eerder 70% aan bruto inschatte.

Ga je nog je best doen met toegestane bijverdiensten, komt er een crisis. En dan zijn we er net uit, en oh oh we krijgen er wat bij.
Het zal wel weer 10 euro per maand zijn waarover ik dan weer 15 euro belasting over moet betalen.

Ik weet niet wat jij verdiende in 1995, maar bedenk eens als je nu ongeveer op 33% zit.
Een van de rijkste landen. Dan de eindjes aan elkaar zien te knopen.

Dit is een dag dat ik er moedeloos van word.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten