maandag 11 augustus 2014

Keukenprinsesstress

Het zal je maar gebeuren, heb je eindelijk een oventje, wil je eens gaan bakken, zie dan maar eens een passende quiche-vorm te vinden. Na bezoekjes aan diverse bekende winkels liep ik vanmiddag toch in de buurt van de Marskramer dus daar gevraagd. Die stuurde me door naar Xenos, waar ik een platte ronde taartvorm zag. Volgens het label met een diameter van 20 centimeter.
Ik pakte de schaal en ben maar niet begonnen aan een vreugdedansje.

Mijn ruimtelijk inzicht is niet groot, maar de beloofde 20 centimeter waren er toch duidelijk meer. Ja, de bodem 22 en de bovenrand 24,5 en dat is dus net 1,5 cm te groot. Xenos stuurde me door naar Euroland, die soms bakspullen verkopen en die verwees me naar Jamin, die tegenwoordig bakspullen verkopen.
Bij Jamin werd ik hoofdschuddend aangekeken, nee, dat was vroeger. Zucht.

Inmiddels was mijn arm wel wat langer geworden, volle tas met boodschappen, ingrediënten voor een bak experiment.
Was ik op zoek naar vreemde dingen? Nee hoor. Zaken als een losse sinaasappel, een paar appels.
Een losse sinaasappel werd al een probleem. Die verkopen ze in zakken van een kilo en ik wil geen kilo.
Mijn geluk, ze hebben in vrijwel alle supermarkten van die pers uw eigen jus gevallen staan dus uit die bak een sinaasappel gehaald.
Oh ja, kardemom. Ik liep bij Jumbo, hele rijen potjes op alfabetische volgorde. Kaneel, kerrie, oh!

Moest ik dan toch ook nog naar Appie? Even een knul van de Jumbo gevraagd of ze niet ergens verstopt een potje hebben staan. Dat werd dus een hele zoektocht nadat ik uitgelegd had wat het moet zijn en geen karremoen heet. Joepie, alles in één winkel.
Dacht ik, bijna het amandelschaafsel vergeten.

Niks joepie, moest ik daar toch voor naar Appie. Nu mogen die appeldingen morgen wel heel erg lekker zijn, ik heb er tamelijk veel moeite voor moeten doen.
En als ik dan hoor dat men fruit wil gaan vernietigen om de prijs kunstmatig hoog te houden denk ik dat ruim 52 cent voor een appel al hoog genoeg is!

Eerst mekkeren ze over verspilling en nu willen ze gaan vernietigen, joehoe luitjes van de regering, er bestaan voedselbanken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten