woensdag 8 oktober 2014

Ouderen, o jee!

Och,och wat een leed. Of is het meer een luxe?
Er is volop ellende gaande, maar op tv gaat men in debat over het ouder worden.

Ouder worden, vermoeiend hoor. Ze trachten je van alles aan te praten. Haar van boven de 40, speciale shampoo. Vanaf 45 aan de leesbril, vanaf 55 hoor je het allemaal niet zo best meer.
Speciale vitamines, mineralen, huidcrèmes, de overgangsconsulente. Was ik toch bijna de visolie vergeten.  Natuurlijk, dat vergeten, dat krijg je als oudere.

Edoch, je kan het als vrouw niet maken om grijs te worden, dat klonk wel zo door.
Je verft je haar of je scheert het af. Nu hoop ik dat die laatste tip niet voor vrouwen geldt.

Ik was al grijs voor ik onder de categorie ouderen viel en het bevalt me prima.
Geen gedoe meer met uitgroei en miepende kappers. En nee, ik leek niet ineens 10 jaar ouder.
En nee, nog niemand heeft me omaatje genoemd. Ik zou denk onbedaarlijk gaan lachen.

Als oudere ben je geen 20 meer en natuurlijk gaat er wat kraken en knakken, dat is een feit.
Maar moet de publieke omroep daar nu een uitzending aan besteden? Er zijn toch wel grotere zorgen.
Zorgen waar ik grijze haren van zou krijgen, als ik ze al niet had.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten