zondag 24 april 2016

Geheugen

Ik klaag zelden over het mijne, tot ik ineens teveel moet onthouden. Dan begint mijn brein dingen te converteren in onnodig terwijl ik dat juist wel moet onthouden.

Het eerste signaal is als ik laat in de avond zonder aanwijsbare reden ineens zeker weet dat ik mijn pincode ben vergeten.

Alsof de duvel er mee speelt sta je dan in een winkel en voor je een klant die over vroeger begint, over alle rijtjes die je uit je hoofd moest leren. Dank je wel, blijft dat weer dagen hangen!
Wat zou het toch heerlijk zijn als er een crap cleaner voor je brein zou bestaan.

Als de muren hier zijn gedaan hang ik eerst eens een groot prikbord aan de muur.
Kamerbreed prikbord lijkt me wel wat. En een kamerbrede vakjeskast, mhh eens over denken.
Dan is er natuurlijk geen plaats meer voor een kamerbrede bibliotheek.

Nou ja, voorlopig maar overal notities neerleggen.Waarvan er ongetwijfeld eens een paar zoekraken.
Maar dat ben ik dan weer gewend.

Het menselijk brein is een raar iets maar wel fijn dat het bestaat.

2 opmerkingen:

  1. Gewoon niet te volgen hoe dat brein/geheugen werkt. En vooral: niet te sturen. Zo verzamelt een mens in de loop van het leven allemaal nutteloze weetjes en verdwijnen vaak dingen die je eigenlijk wilt of moet onthouden... Maar het houdt het leven wél spannend! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen