woensdag 6 april 2016

Ik bak er weer niks van

Ik wil koekjes bakken. Wat doen ik dan? Ik zoek naar een recept.
Voor eenzelfde recept kom ik op diverse sites diverse ingrediënten tegen.

Het ene komt met bloem, het andere met bloem en bakpoeder. Ik naar de winkel en denk koop het beiden. Maar ik zie nergens bakpoeder? meisje van de winkel voor me zoeken en vragen, een tweede komt er bij en een derde en die laatste geeft me een verpakking met zakjes bak soda.

Om er zeker van te zijn toch eens gaan zoeken naar de verschillen tussen bakpoeder en bak soda. Dat is dus iets heel anders.
Tja, het had allemaal zoveel eenvoudiger gekund als die recepten eenduidig zijn.

Nou ja, ik weet nu dat bloem en bakpoeder samen zelfrijzend bakmeel is. Zucht!
Morgen voor ik alles klaar zet het recept nog maar een keer of wat nalezen.

1 opmerking:

  1. En baksoda is dus iets anders...zuiveringszout..soms moet je alle twee in een recept gebruiken..😆

    BeantwoordenVerwijderen