zondag 10 april 2016

Huh, was die er al?

Aan het begin van het jaar liet ik eens vallen, ik wil dit jaar 520 lopen. Wel ik zit nu op de 142 kilometer dus dat gaat goed.

Heel soms loop ik ergens zonder camera, zoals vanmiddag en mopperde om een mooi beeld met twee kleine mantelmeeuwen in de vaart en verderop, huh? Zie ik daar een gevelsteen?

Natuurlijk zijn er gevelstenen, maar heb ik er hoe vaak gelopen en zie ik nu pas die gevelsteen?
In de zomer zit er blad voor, maar ik loop er in de winter ook vaak. Of is die steen nieuw?
Vanaf de overkant kan ik niet eens zien wat het is, dan maar rap een keer met de camera en inzoomen.

Gevelstenen zijn toch rare dingen, ik zie er veel in Gouda, maar sommigen zijn te zien waar ze niet van origine horen. Dat is net als poortjes naar hofjes. Iets gaan ze slopen, zonde van, dus hupsakee, zet maar elders neer. Maar nu pieker ik over die gevelsteen. En ik zal het niet weten tot ik een keer aan die kant van de vaart loop en er zitten bewoners buiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten