donderdag 30 augustus 2018

School stress

Ik kan me soms verheugen op een programma.
Aanstaande maandag begint een nieuw experiment van de EO.
Een Klas Vol Ouders.

De titel klinkt als de ultieme nachtmerrie voor menig docent, maar nu zijn de ouders de leerlingen.
Die moeten dan een tijdje Groep 8 zijn. Voor de kijkers misschien hilarisch, voor de ouders die er aan meedoen wellicht traumatisch?

Ik ben vast niet de enige die soms droomt dat ik ineens terug naar school moet. Je weet niets meer, zelfs niet eens dat je bent vergeten om vooral niet in pyjama naar school te gaan.
De lesstof lijkt uit een ander universum te komen.

Groep 8 bestond in de tijd dat ik naar de lagere school ging niet eens.
Het rekenonderwijs was geheel anders, geschiedenis ook wel.
Topografie moet een ramp zijn, na 1970 zijn er een aantal landen bijgekomen of ze hebben doodleuk een andere hoofdstad gekregen. Of was dat nog geen vak in die tijd?

Ik zou op maandag met buikpijn naar school gaan, niet meer weten welke berijming psalmversje ik zou moeten weten. Bestaat de bordenwisser nog? Of is alles nu digitaal?
Bestaan staartdelingen nog? En breuken?

Moedig van die ouders! Ik ga maandag zeker kijken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten