dinsdag 21 december 2010

Stilte

Een verre vriend kan er om lachen, Nederland ligt plat vanwege een beetje sneeuw.
Wij zijn onder de indruk, maar voor een Canadese is dit slechts een niesbuitje van "koning winter".
Een dik pak sneeuw wat als het vers is zo lekker knispert als je laarzen langzaam wegzakken.

Veel sneeuw, kinderen hebben vakantie. Ik had overal sneeuwpoppen verwacht, niet één gezien.
Sterker nog, waar zijn de kinderen gebleven? Is er een geheime sneeuwpret-locatie? Zitten ze vast op een luchthaven? Of. . . is die gozer uit Hamelen langs geweest?
Mis ik de kinderen? Niet direct, maar nu ik ze niet zie valt het me gewoon op.

De stilte vandaag, een gewone dinsdag, wandelingetje naar een winkel, die stilte was zeer aanwezig.
Het heeft wel iets magisch, buitelende meesjes en hoog boven mij een vlucht wilde zwanen.
Toch blijft de vraag, waar is het grut gebleven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten