maandag 21 maart 2011

Hamsteren

AH is zover, het eerste filiaal in België. Het leek me op zich geen echt nieuwsfeit. Mis Sofie, men ging voxpoppen, het werd een nieuwsfeit.

Nu was AH wel zo slim te beginnen in een enclave van Nederlandse "economische vluchtelingen", Brasschaat.
Mijn verbazing kwam toen men dacht dat de Vlamingen geen pindakaas blieven. En de hagelslag, wie weet.
Pindakaas is geen Nederlands product en hagelslag is niet eng.

Toch is het een sprong in het duister. De vestiging in Brasschaat heeft dan wat aangepaste producten. Verse kaas is wat wij kwark noemen. Er is nu een niet bevallen, geld terug actie. De Belg eet anders dan wij.
En daar een kleine cultuurshock van mijn kant. Eet de Belg zo anders? Hebben zij in hun andere supermarkten totaal andere producten? Ik weet het gewoon niet.

Wel leuk, de online cursus AH-en voor Belgen. Daar steekt een typisch Nederlands trekje de kop op. De bonuskaart. 
AH wil België veroveren. Gaat het lukken of niet?

En bij mij blijft de vraag hangen, hoe doen ze dat met voetbalplaatjes? Gaan ze later i.p.v. Welpies ook Rode Duiveltjes uitdelen?

1 opmerking:

  1. De Belgen eten niet zo zeer anders, wel beter volgens mij.
    Ik zie het liever andersom, een Belgische supermarkt hier!

    BeantwoordenVerwijderen