donderdag 26 september 2013

G...oh nee, DVD

Ik wou dat ik twee hondjes was Nee, ik wou dat ik twee mensen was, dan kon ik het verdelen.

Daar zijn van die dagen dat je denkt, kan het niet in één ronde?  Soms niet dus.
Vandaag moest ik mijn nieuwe wachtwoordbrief afhalen.
Dat moet in het centrum, op zich geen straf, behalve als je allemaal tussenstops maakt.

Kijkshop, heeft zilveren ringen met 50% korting.  Eerste stop, liep gelijk al fout.
Ik vroeg de meneer achter de balie of ik er mocht passen. Nee, tenzij ik eerst een bestel formulier invul.
Goed joh, vul ik toch heel zo'n briefje in.  Ik gaf hem het briefje en zei "ik weet niet de juiste maat".
Zijn vraag "en, wat is uw maat". Dat zeg ik net, weet ik niet. Met een hoop gesteun kwam er zo'n ringenmaat ring met ringen tevoorschijn. Ik vroeg 18. Hebben we niet. De ringen niet? Nee, we hebben geen tussenmaten.
Gegroet, ik ga wel een keer naar de markt!

Door naar de bank, moest een nummertje trekken voor één van de diensten. Ienemienemutten.
Dat nummertjes geval maakt geen geluid, ik werd afgeleid door een groot scherm met de heren politici.
Kijk vanuit mijn ooghoeken, verderrie, mijn nummer was al geweest. Loop toch maar even naar de balie,
de meneer die toen aan de beurt was deed vriendelijk een stap naar achteren.

Met mijn wachtwoord veilig opgeborgen even stoppen bij Zeeman. Daar binnen werd ik hoorndol van het kermislawaai.
Keek even naar joggingbroeken, maar die ik zocht, die hadden ze niet (tuurlijk niet).
Moest weer langs de kermis, zag er een man in een standje met pijl en boog, nee, niet doen!

Tja, dan een stop bij een opheffingsuitverkoop die volgens mij al 3 jaar aan de gang is.
Dvd's voor een prikkie, en ik wilde er nog meer prikkie van maken, vliegertje ging niet op.
Door naar Blokker, voor de aanbieding uit hun folder.

Dan merk ik dat ik zelden meer in de stad kom, Blokker zag er heel anders uit. Geen 2 verdiepingen meer.
Ik zou voor iemand een natuurserie op dvd halen, ik loop de schappen met van alles af, spit in de boxen met de uitverkoopjes, noppes.
Dan maar een winkel meneer aanschieten (nee had geen pijl en boog mee gejat). Ja mevrouw, nee mevrouw, moment mevrouw.
Al wat ik had gezegd was "mag ik u wat vragen?" Dat moment? Ik stond bijna wortel te schieten.

Duurde me te lang, maar ik vond een winkel mevrouw.  Zij had wel even tijd. Ik vroeg haar waar de dvd's uit de folder staan. Nou, in het dvd schap? Nee.
Oh, u bedoelt dus die uit de folder? Ja. Die mooie natuur dvd's? Ja die. Ah die van die vogels en die apen? Jaha!  Ah, die hebben we niet.
Niet? Nee, maar ze komen nog wel. Op vrijdag komen ze binnen.  Kan ik er vast reserveren?
Nee, dat kan niet. Maar als u nu zaterdag vroeg belt...

Ik vind het heus niet erg nog een keertje extra te komen, maar had al plan om donderdag ook naar de stad te gaan (afgelast)  want dan pas begint prijzen circus van V&D, zou ik op zaterdag weer moeten om op maandag weer ander stukje van de stad te zien omdat dan weer ergens een andere aanbieding is.
Dat met de wetenschap dat ik eind volgende week nog eens een pittige ronde moet maken.

En ik me maar afvragen hoe het komt dat ik afval zonder een dieet. Koopjesjacht dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten