maandag 2 september 2013

Vlinders

Dan ben ik blij dat ik een vlinder herken, of althans denk die te herkennen, zijn er ware kenners die me vertellen dat ik er naast zit.
Wat overigens heel erg leerzaam is. Ik weet nu dat bepaalde vlinders rupsen in diverse varianten hebben, dat de zomergeneratie van een klein koolwitje groter is dan die lente fladderaars. Ontzettend verwarrend.
Dus ja, ik zal eens aan een vlindergids moeten. En een libellengids en een uitgebreide Flora. Oh jee.

Ik begin met de flora, bloemen zijn er straks weer eerder dan vlinders. Maar eerst komt nog het gepuzzel van welke paddenstoel is dit?
Niet willen weten wat iets is kijkt toch een stuk rustiger, maar ja.

Het was weer een zondagsrondje door het groen. De door mij gezochte bloem heb ik helaas weer niet kunnen ontdekken.
Het was wel weer uitkijken waar je loopt. Deze keer bijzonder nodig want ik stond bijna op een wespennest.
Laten we wel wezen, die beestjes staan niet echt bekend om hun gevoel voor humor.

Toch jammer, geen klokjesgentianen. Wel ontzettend veel kikkers en genoeg munt voor een jaar aan thee.
Nee, ik heb geen munt geplukt. Wel een tweetal wetsartikelen aan de laars gelapt, foei.
Ik heb wat bramen geplukt, een afgevallen vrucht opgeraapt en een roofvogel veer gevonden, en in mijn rugzakje laten verdwijnen.
Ook jammer, dat de krakeenden net iets te ver op een plasje zaten.
Dat het september is, is nu goed te merken.


Maar ook dat is een mooi seizoen.
Op mijn tafel is het reeds herfst, wat van die kleine herfstkleurige nepblaadjes gekocht, over een schaal uitgestrooid, een afgevallen kastanje (nog in de bolster) en de dennen en sparrenappels die ik al had.
Buiten licht nog een stukje hout te drogen...het oogt net weer even wat anders.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten