zondag 17 november 2013

Bij Guus in huus


De donkere dagen staan voor de deur. Tijd voor knusheid en snel voor de feestdagen nog een nieuwe liefde vinden?
Gezien de aanbiedingen van datingsites gaat dat ook traditie worden.

Nog effe en ja kan je nieuwe liefde via Bol.com bestellen.

Zojuist vond ik een bericht van een nieuwe datingsite "Farmers4love".
Oei,oei, competitie voor Boer zoekt Vrouw?
Nou zeg, met een datingsite kunnen we niet meekijken, ook niet leuk.

Natuurlijk gaat het ons niets aan wat er bij Guus in huus staat, loopt, slaapt en eet.
En toch kijken we graag naar het boerenleven. Hoe een boer een vrouw op spit, dat er vervolgens iets moois op kan bloeien, of dat de dames gelijk van de leg raken.

Niets op tegen, een burgermeiske wat een boer trouwt, zo kan ik tenslotte nog genieten van een column in het maandblad Roots. De column heet "Boerin uit liefde".
Het kan natuurlijk een niet bestaand leven zijn, maar dat wil ik dan niet weten.

Bij Boer zoekt Vrouw vraag ik me vaak af hoe het dan verder kabbelt als de camera's weg zijn.
Als men er achter komt dat het boerenleven niet zozeer romantisch is. Tenzij je op een leuk kleinschalig bedrijf terecht komt. Maar daar kan je niet echt van leven. Kom je met de nevenactiviteiten te zitten.
Koeknuffel workshops, je eigen kaasjes maken, een boerderijwinkeltje met een theetuintje, je zelf gekweekte groente verkopen.


Keihard werken voor een grijpstuiver...tenzij je aanspraak kan maken op wat bijstanders die toch koffie moeten gaan schenken en drollen rapen.
Ik mag hopen dat het laatste een cynische toevoeging was van een tegenstander, maar ja voorheen bedachten ze voor wao-ers ook leuke functies.
Of ik vrijwillig varkenshokken wilde schoonmaken?
Het antwoord laat zich raden.

Ach, laat ik de mail van de datingsite maar wissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten