vrijdag 22 november 2013

Uitzwermen

Een half jaar geleden had ik het nog niet kunnen vermoeden, weer iets ouds en vertrouwds weg.
De bijenkorf loopt leeg, nee, niet de winkel, ook geen heuse korf, maar Hyves.

Ik zal het missen. De vele melige uurtjes, de kleurige achtergronden, het wat knusse huiskamergevoel.
Lief en leed kunnen delen.
Natuurlijk kan dat elders ook, maar het is GEEN Hyves.

De beheerders, die begonnen met studenten, al snel volgde er scholieren maar ook die vertrokken massaal en werd Hyves een soort Huize Avondrood.

Vanavond heb ik de foto's verwijderd, dat was nog een pittige klus, en later bedacht ik, oh jee, ik had ze wel geladen, maar weet ik straks alle namen van sommige bloemen en zwammen nog?
Een ding is wel handig, op Facebook zitten heel veel kenners van beesten en bloemen dus durf ik best te vragen van : hellup!

Het verwijderen van de foto's, ik zag weer al die mooie kleuren langskomen, bloemen en vlinders.
Dan ook de doorkijkjes, de landschapjes en ik schoot in de lach om de hoeveelheid foto's van paadjes.
Paadjes in Meijendel, paadjes in de Peel, paadjes in de Achterhoek en veel lokale paadjes.

Ik heb ik weet niet hoeveel uren doorgebracht in het Goudse groen, rondkijkend, genietend, rust gevonden.
En dat zal komend jaar ook gaan gebeuren.
Zo rond het einde van het jaar 4 keer een seizoen blogje schrijven, met wat foto's.
Het was namelijk mijn doel in 2013 elke maand foto's te maken van het heempad. 
En dat gaat dus nog 1 keer gebeuren.

Het plan voor 2014 is elke maand een rondje stad. Ik zal wel een plattegrond mee moeten nemen want na 2 steegjes ben ik al totaal gedesoriƫnteerd.
Ik wil jullie, als ik zelf aanwezig ben,  dan vertellen over de evenementen.
Een stukje historie en de fotogenieke plekjes.

Sinds mijn eenvoudige camera me graag mee op stap neemt kijk ik met andere ogen naar dingen.
Ik zie ineens veel meer.
Mijn manier van foto's maken gaat ook steeds veranderen.

Maar nu na het kijken van alle kleur, ik heb ontzettende zin in het voorjaar.
Ook al is de winter soms niet de leukste tijd om buiten te zijn, ik zal wel moeten.
Moeten? Ja, want ik moet van mezelf tegen eind december er ongeveer 300 wandel kilometers op hebben zitten.
Dat is te doen met ongeveer 6 kilometers per week.

Maar lopen is alleen leuk als je wat ziet onderweg, geen trottoirs in wijken.
Overige vereisten zijn een paar nieuwe loopschoenen en nee, het moet niet hozen van de regen.
Al die plaatjes, ik wil ze nogmaals beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten