woensdag 1 januari 2014

Nieuw

Wekenlang hoorde ik het op Radio 1, het deuntje ch-ch-changes.
Vandaag was het zo ver, en net wat ik vreesde, ik werd wakker met Jurgen en schrok! Was het al zo laat?
Een blik richting de wekker, oh nee, het was voorheen de tijd dat Sven zat te grommen.
Teveel gedronken? Nee, andere indeling van radio 1.
En ik zal mijn middagje radio ook gaan missen. Ik was een redelijk trouwe luisteraar van Dit is de Dag.

Ik houd van radio, soms is sport spannender op de radio. Vooral als Erben Wennemars in alle opwinding vergeet te hakkelen.
Gisteren eens voor het eerst naar een oudejaarsshow op radio geluisterd. De show van Pieter Derks.
Wat een verademing, een grappenmaker die het moet hebben van humor, niet van kwetsen of vloeken.
Ik heb hier met lachtranen gezeten toen hij over het protocol voor het redden van een gestrande nog levende grote walvisachtige begon.
Vertelde Theo dat het gisteren zijn eerste, tevens laatste oudejaarsshow was, mooi!
Joehoe VARA, doe Pieter eind van dit jaar!

Helaas ben ik geen nieuwslezer, ik schud niet even een bruggetje uit mijn mouw, van het nieuws naar het weer.
Toch is er weer een in de war bruggetje bijgekomen sinds afgelopen nacht.
Een ezelsbruggetje.
Wat zijn ze toch handig, die ezelsbruggetjes, tenminste, als je weet wat je er mee kan.
'T Kofschip, blijft lastig. TVTAS, daar kan ik wel wat mee, maar als je topografische kennis echt beroerd is zou iemand er wellicht Aruba en Saba inpassen?

Ook een handig ezelsbruggetje. Ding flof bibs. Kennen jullie die nog?
Zo konden we makkelijk de landen waar men met de euro kan betalen onthouden. Hebben jullie het iemand zonder aarzelen op horen dreunen? Ik niet.
Maar dat bruggetje kan je vergeten. Ding flof bibs is vervangen door het geniaal bedachte SMS FF BONDIGE CLIPS.
Geweldig! Alleen zo jammer dat er om middernacht weer een nieuwe letter is bijgekomen.
De L van Letland. Nu is het wachten op de volgende grandioze ezelsbrug.
Jammer dat Vaticaanstad en Monaco wel een euro hebben, maar die doen niet mee in het ezelsbruggetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten