zondag 12 januari 2014

Op m'n akkertje

Het is zondag, het is aangenaam wandelweer en ik heb nog een waslijst aan foto's te maken.
Laat ik eens via een park naar de singel en zo het centrum door wandelen. Dat is, een deel van het centrum.

In het park, een oud park, dient het rustig te zijn. Maar ergens was het feest? Het leek wel kermis!
Toet-en blaasmuziek, getetter door een versterker, niet fijn.
Het rondje park was dan ook snel gedaan, door naar de winkelstraat.

Nu kan je op de meeste zondagen daar een kanon afschieten, grote kans dat je niks raakt.
Die straat komt uit op de markt en daar wilde ik zonder groepen mensen of marktkramen eens foto's maken.

Mis dus!


In de verte zie ik een hoop wit aan opblaasspul, koelinstallaties en een heleboel mensen.
Gouda in Tirol??
Behalve een korte langlaufbaan was er nog meer jolijt.




Elk jaar, zo rond de kerstvakantie is er plaats voor ijspret.
En ik maar denken dat ze alles weghalen als de vakantie voorbij is.


En zeg nu zelf, wat is ijspret zonder een dweilorkest?
In ieder geval een stuk rustiger. Toen de heren klaar waren met dat getoeter besloot ik even naast een vuurtje een kop koffie te drinken.
Helaas sprong het schuim bijna van de cappuccino toen iemand een microfoon pakte en begon te joelen van en nu dansen allemaal.

Een lustig "hoofd, schouders, knie en teen.." met house ritme.
Gelukkig bestaat er ook nog iets als een polonaise achteruit.

Jullie begrijpen het, lastig foto's maken zo. Volgende keer beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten