donderdag 4 augustus 2011

Boomzaaien

Er is bonsai, er is banzai.
Ik heb al 12 jaar een Japanse esdoorn op mijn balkon. Een prima balkonboompje voor in een een grote pot.
Het zal 2 jaar geleden zijn dat ik voor het eerst bloesem zag. Ik dacht nog van "gaan we wuft doen?"
Vorig jaar nog meer bloesem en na een tijd zaadpeultjes.  Of eigenlijk zijn het meer propellertjes.

Het boeide me, maar na een stevige storm waren ze weg. Dit voorjaar, even bloesem maar des te meer zaad.
Het lag op de aarde, op de balkonvloer en ik ben eens gaan vergaren. Tijdelijk het zaad in een glas in een kast gezet. Nieuwsgierig ben ik wel, ik heb het zaad in een kasje gezaaid. Komt het op? Groeit het traag?

Vrijdagavond gezaaid en dinsdag al de eerste groene puntjes. Banzai!
Nu maar hopen dat ze de tijd nemen, geen idee wat ik met 20 extra esdoorns aanmoet!
Mijn balkonnetje is toch echt te klein voor een Japanse tuin.

 

2 opmerkingen: