maandag 8 augustus 2011

Koibois op scooters


Is het netjes om een gesprek af te luisteren? Is het afluisteren als het gewoon in het openbaar plaatsvindt?
Vanmiddag  even genoten van een gesprekje tussen twee kleine mannetjes.
Terwijl ik wat boodschapjes in mijn fietstas stop klimt een mannetje van een jaar of 4 op het fietsenrek en zegt tegen een mannetje van hooguit 6 “kijk, ik speel cowboytje en dit is mijn paard”. De 6-jarige kijkt hem aan met een blik van “doe jij raar”. De 4-jarige begint te hinniken, de 6-jarige vindt nu toch echt dat die kleine niet spoort.
Inmiddels sta ik klaar om een doosje eieren in de tas te stoppen, hoor ik de 6-jarige
“Nee joh, zo doen koibois dat niet, die rijden op een scooter  en zo jagen ze de schapen op, die noemen ze jakkeredoes.”
Daar ging bijna het doosje eieren.  Daar hing ik bijna in de slappe lach over mijn fiets.
Jakkeredoes!

De moeder van de 4-jarige komt naar buiten.  Helemaal in de stress “niet met je dure kleren op dat rek zitten! En zet je petje op!”  Het jochie krijgt een Burberry petje op zijn bolletje, weg stoer imago!
Even later komt de moeder van de 6-jarige naar buiten “Mamma die dingen in Australië heten toch jakkeredoes?”  Gelukkig een moeder die naar Discovery enz. kijkt.  “Nee schat dat is een didgeridoo”.

De 6-jarige zat er niet ver naast, hij bedoelde ongetwijfeld een Jackaroo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten