zondag 8 januari 2012

Heet dit vintage?


Tegenwoordig is alles te koop op het wereld wijde web.
Ben je opzoek naar iets ouds? Genoeg sites. Iets nieuws?
Je ogen struikelen over de online shops.
Een paar decennia geleden was dat wel anders. Je ging naar een winkel of je bestelde iets in een catalogus.
Catalogi bestaan nog, en het bladert prettiger dan pagina na pagina op het www afstruinen.
In mijn kindertijd was de eerste catalogus die ik zag die van “Ter meulen post” .
Kennen jullie die nog? Een niet overdadige luxe geval van gewoon papier.
Pagina’s vol met wat we nu tuttige artikelen zouden noemen.  Ze hadden ook een winkel, ergens in Rotterdam.
Ergens in een lade heb ik nog stickers voor diepvriesdoosjes met het  logo, blijkbaar bestonden er toen nog geen transparante diepvriesdozen?

Dan loop je op de eerste zaterdag van 2012 naar de brievenbus, he, een catalogus.
Geen Wehkamp, Neckerman, Otto, Bon Prix, Bakker of Pabo.
Het is een voor mij onbekend merk,  Your Look for less…
Nog nooit van gehoord!  Nieuwsgierig begin ik te bladeren, tjee wat een tuttenkleding.
Bij de afdeling vrije tijd begon mijn brein van slag te raken. Een reis door te tijd?
Alsof ik 35 jaar geleden in Ter meulen post zat te bladeren.

Huisjurken van polyester,  en nee, dat menen ze niet…..schorten die men ergens in een museum heeft gevonden. Blouses met coupenaadjes, jurken met een prinsessenlijn.
Directoires, en beha’s met voorgevormde cups.  Natuurlijk  ontbreken de steunkousen ook niet.

In 2012, waar men hoort van apps, waar de techniek maar blijft voortschrijden..
Iemand moet ergens een verborgen magazijn van die oude firma hebben ontdekt.













2 opmerkingen:

  1. Dit is echt heel erg!
    En... hoeveel 'less' vragen ze voor deze look?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit schort, met fraai borduursel, kost slechts 19 euro :-)

    BeantwoordenVerwijderen