vrijdag 20 juli 2012

Zoethoudertjes

Schoolvakanties, en arme mensen in een tentje of zij die om welke reden dan ook thuisblijven.
Regen, regen, en nog eens regen. Als volwassene is het leuk om eens een museum te bezoeken, of eindelijk eens dat dikke boek wat al een jaar op de plank ligt te lezen.
Maar hoe houd je de kinderen zoet? Na de nieuwste versies van alle Pixar films is het wel gezien.

Misschien hebben sommige trendmakers een vooruitziende blik qua weer?
Oke, ik ben niet de vlotste als het om trends gaat, maar afgelopen week viel me iets op.
De laatste tijd zag ik steeds meer over cupcakes, er is een cupcakeworkshopwinkeltje,
(steek die maar in je zak Wordfeut!) bij Blokker zijn er cupcakemakers te koop.

Nu wordt een cupcake pas leuk als je die gaat versieren met patroontjes en kleurtjes.
Prachtige voorbeelden in de boekjes over cupcakes. Dolle pret voor de kleine keukenprinsesjes!
Daar ik niet tot die categorie behoor loop ik schouderophalend voorbij.

Een korte wandeling door een boekhandel leerde mij dat er weer nieuwere versies van die boekjes
zijn, cupcakes en poptarts, toe maar!
En ja, natuurlijk kan je nu ook poptartmakers kopen.
De laatste lijkt me eerder een mislukte versie van het eerste, het enige verschil is dat je poptarts op een stokje moet zetten? Het nut daarvan ontgaat me echter.

Tja, net als je denkt, nu weet ik het wel met die zoethoudertjes wordt het nog zoeter.
Ik heb me even over mijn "Xenosfobie" heen gezet, kijk wat rond en goh, nog een nieuw boekje.
Marsepein en rolfondant. Dat laatste in "boetseerklei" kleurtjes te koop.
Voor de minder handige onder ons zelfs kant en klare beestjes en poppetjes.

Heus, het zal leuk zijn om met de kinderen (vooral dochters) cupcakes te maken en daarna op te eten.
Misschien wel handig om daarna de Wii uit de kast te trekken en de kleine rakkers alle calorietjes
er weer af te werken.

1 opmerking:

  1. :DDDDD
    ik zie het helemaal voor me.. wel een leuk id, ynx

    lekker in de tent/caravan cupcakes maken :p

    BeantwoordenVerwijderen