vrijdag 6 juli 2012

Zwart gat

Och, 36 jaren kon ik zonder, maar toen het mijn leven binnenkroop, einde zoek!
Ik heb het over de computer.
De mijne heeft een rateltje, blijkt dus een bijna versleten lagertje van de koeling van de voeding te zijn.

Dat was de diagnose en gevolgd door een soort van onlogica. Het valt nog onder de garantie, dan moeten we 'm opsturen en bent u de computer minstens 3 weken kwijt.
Alternatief : u laat het repareren op eigen kosten. En dan? Dan sturen we hem op want onderdelen voor dat merk hebben wij niet. En dan? Oh dan bent u 'm minstens 3 weken kwijt.

Lekker rustig toch, 3 weken geen pc. Nee.
De pc is ook een deel van mijn broodwinning. Ik heb zitten rekenen, alternatief, is al 21 euro aan telefoonkosten, tenminste 6 euro aan portokosten en afgesloten van de wereld.
Ik heb geen smartphone, tablet of extra laptop.  Maar ik heb nu wel door dat een netboekje wellicht een alternatief zou zijn, voor erbij.

Een computerloze dag, wel er gaan meer uren in een dag. Wat heb ik dan gedaan?
Eens een discussie programma gekeken, een deel boekenkast opnieuw ingericht, een halve houtsnipvleugel ingelijst, een half boek gelezen  en 6 braakballen uit gepluisd.
Toen ik dan wat afval in de container ging gooien eindelijk eens het kruispunt overgestoken. Daar zit al jaren een soort woonwinkeltje.

Een argeloos bezoek aan een woonwinkeltje, daarover later meer.


1 opmerking:

  1. Toch wel lekker zo'n dagje, lijkt me.
    Ik ben benieuwd naar het resultaat van dat argeloos bezoekje aan dat winkeltje.
    Een pposje geleden bij het langsfietsen maakte ik daar ook even een stop.

    BeantwoordenVerwijderen