vrijdag 18 april 2014

Hellup-desk

Zit je een spelletje te spelen, ineens een melding "iets is fout gegaan".
Verdorie, net door mijn "levens" heen. Maar mijn verbinding dus ook.
Controleren of alle kabeltjes wel zitten zoals ze horen te zitten, modem resetten, niks mocht baten.

En dan word ik na een tijdje grommig. Nog eens resetten, noppes.
Dan maar naar Telfort bellen. Nee, geen storing bij hun, het zit in mijn verbinding.
Wat nu te doen?  Een hoop gedoe dus.

Of ik een oud huis heb? Nee. Dan moet ik eens in de meterkast gaan kijken. Lijkt me zinloos.
"Maar mevrouw, uw contactpunt zit in de meterkast." Nee hoor, bij mij niet.
Dat denken veel mensen volgens de helpdesk mevrouw. Dat kan, maar ik weet het zeker.
Toen ik internetverbinding kreeg heb ik de hele meterkast leeg getrokken, bleek het contactpunt toch echt in de kamer te zitten.
Nou ja, wel een opgeruimde kast.

Er werd hard gedacht, of ik dan even het modem wilde aansluiten op het kabeltje van het contactpunt. Dat na heel veel gekabel, waar ik hoorndol van werd. Ja de DSL kabel, maar die moest ik dus niet hebben. Een rond kabeltje, hallo zeg!
Zij zou me op mijn mobiel terugbellen want zonder die DSL kabel geen telefoonverbinding.

Ik loop naar de stoel waar mijn tas dient te staan, in de tas zit de mobiel. Tas staat er niet.
Lichte paniek overvalt me. Ineens bedacht ik dat ik mijn tas in de berging aan het fietsstuur had gehangen omdat ik even de papierbakken binnen ging zetten.
Bijna de trap afgestort, op een holletje naar de berging en maar hopen dat ze het niet te snel opgeeft.

Dat liep goed af, of ik dan even iets uit de splitter wil halen en zo in modem te klikken, ik onder mijn bureau, modem losmaken. Sjips, moet ik een losse telefoonstekker hebben. Die snel gevonden, maar die had ik nergens voor nodig.
De logica ontging me compleet. Mijn splitter zit duidelijk anders in elkaar dan wat zij in gedachten had.

Na een uur van pure wanhoop deed het spul het weer. Na de Pasen maar eens wat kabeltjes uit de collectie in de berging halen.

Overigens ben ik zeer te spreken over de hulp van de helpdesk. Had ze binnen een halve minuut aan de lijn.
En dan blijven ze geduldig met deze kabeltjeskluns.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten