vrijdag 14 november 2014

Klucht voor twee personen

Een tijdje geleden ontving ik een mail van de energiemaatschappij dat ik binnenkort een mail van hen ga ontvangen. En zo geschiedde.

Met uitleg hoe de meterstanden door te geven, inclusief voorloopnullen en het draaiende cijfertje.
Voorloopnullen? Nou ja, kom het wel tegen.
En reken maar dat ik het tegenkwam, ik eindigde met een vakje tekort.

Nee, je moet niets achter de komma doorgeven, laat ik dan toch een kommaloze meter hebben.
Dan maar telefonisch doorgeven. En zo eindigde ik met een keurige elektronische dame.

Dus maar eens de maatschappij bellen en hopen dat je iemand treft die ook wat terug kan zeggen?
Dat lukte, alleen begreep die niet waarom ik die 0 in wilde vullen.  Omdat jullie dat willen.
Nee, dat willen we niet, nou, zet het dan ook niet neer.
Maar een 0 is toch niks. Dat is geen getal mevrouw.

Ik stond op punt van weggaan dus geen zin in eindeloze theorieën.
Alleen had zij iets van "een twijfelaar" en die grijp je dan.
Omdat ik twijfelde kon ze me gelijk een goed aanbod doen.
Nou, als ze me alert willen krijgen moet je de woorden "goed aanbod" uitspreken.

Niet omdat ik geloof in een goed aanbod, integendeel.
Ze kwam met van "u bent al jaren klant van ons en als u uw contract met een extra jaar verlengt krijgt u van ons....'" ik vulde zelf al aan Toon!
Geheel gratis geïnstalleerd. Bij het woord gratis begin ik al bijna te lachen.

En wat gaat Toon me kosten? Toon is gratis. Nou ja, elke maand een update van rond de 3 euro maar daar hoeft u niet voor te betalen dat staat dan bij uw vaste maandbedrag.
Aha, dus ik betaal voor de update via het vaste maandbedrag? Uh, ja.
Dan is het niet gratis.

Nee, maar u ziet dan wat u verbruikt. En het is zo handig, u kan 'm op afstand bedienen. U gebruikt de app.
Hoe de app? Nou, via uw telefoon. En wat als je geen smartphone hebt? Of krijg ik die er ook gratis bij?
Niet dus.

Dat gratis, wat dan uiteindelijk een klein bedrag per maand is, is eigenlijk net zo bizar als je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat, een brood koopt en ze zeggen het brood is gratis, maar dat betaald u via de aardappels weer terug.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten