maandag 8 december 2014

December 2014

Sint is het land weer uit, Santa komt er aan.
Hoor wie klopt daar kind'ren , gelukkig gaan de bellen nu jengelen.
Je loopt de 6e buiten en ik zag ze hier al een straat versieren. Met mooie lampenkappen, en een hele rij vlonders met kerstbomen in het water.

Werd ik vroeger voor gek uitgemaakt als ik op 6 december ging decoreren, tegenwoordig zie ik al bomen staan voor Sinterklaas weg is.
Tegenwoordig ben ik nog gekker, ik decoreer helemaal niet meer.
Momenteel niet nodig ook, ik zit onder de glitters! Tja, leuk die kerstkaarten, maar mag morgen wel eens goed gaan kloppen.

Kaarten ik wilde er niet meer aan beginnen, maar ja, dan krijg je er zelf eerst eentje, en dan ga je weer voor de bijl. Wel met mate.
Natuurlijk heb ik vast weer iemand overgeslagen waar ik nu niet aan denk, maar dat is niet uit hatelijkheid. Trouwens, ik ben door de kaarten heen.

Nu zijn die kerstzegels wel handig, maar als je een brievenbuspakketje maakt moet er meer op.
Net zo als je iets naar het buitenland stuurt.
Ik ben lustig gaan bijplakken met een reeks oude zegels van 5 en 10 cent. Uit de tijd dat postzegels nog een bedrag vermeldde.

De bomen in het water? Mijn stadje is net bekomen van de Zwarte Piet rellen om nu een volgende lading Filistijnen over ons te krijgen (dit met een grijns).
Want ja, vrijdag is het kaarsjesavond. Gouda bij kaarslicht, tjonge.
En het oude stadhuis in de gekleurde schijnwerpers *huil*. Maar dat is kunst.

De kerstgedachte, die ben ik ergens een keer kwijtgeraakt. Soms overvalt ie me in mei.
Of springt die in september als een duveltje uit een doosje.

Voornemens, doe ik niet meer aan, tenzij het malle dingen zijn.
Het enige wat ik wel elk jaar doe is een 50 wensen lijstje maken.
Zonder dat één of ander Heppie de Peppie figuur zich er tegenaan kan bemoeien.

Natuurlijk is wens nr 1 hoofdprijs in een  loterij, alleen heb ik dan al snel een probleem, dan kan ik veel van de wensen gaan schrappen omdat het dan kan.
Wens nr 2?  Eens de perfecte pantoffels vinden. Valt best mee toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten