zondag 28 december 2014

Arme armen


Ondanks de aldoor vallende sneeuw vandaag toch even richting stad getogen. Behalve wat smurrie op de voetpaden en af- en toe een minilawine was het goed te doen.

Eerst maar richting bieb, toen naar de markt, sjips, geen markt vanwege de ijsbaan.
Dan maar naar een groenteboer. Nu is lopend de stad in geen punt, een stuk makkelijker dan met de fiets die je nergens kan stallen.
Toch vraag ik me nu af wanneer ik eens verstandiger ga worden.

Het sneeuwde, maar ik had geen zin om een plu mee te nemen. Gewoon een tasje en een boodschappen tas. Boeken lozen en dan naar de groenteboer.
Oh ja, ook nog even stroopwafels halen.

Het begon met een courgette, weegt weinig. Liep toch bij Hema , oh dan gelijk even lampjes halen.
Even later Hema uit met lampjes, 2 flesjes handzeep, een halfje brood en beleg.
Naar de stroopwafelkraam, 3 pakjes voor 6 euro, doe maar, kan ze invriezen. De tas begon toch wel te wegen.
Ah ja moet ook nog shampoo hebben. Grote fles brandnetelshampoo.

Shampoo blijf ik een wazig iets vinden. Het ene jaar moet je appels in je haar smeren, dan weer bamboe, vervolgens tarwe, ei, bier, parels en zijde.  Sobere tijden dus nu maar brandnetel?

Inmiddels begon te tas aardig te wegen. Loop ik langs Appie, ach, nu ik er toch ben, een grote doos eieren.
Ooit zal ik het leren om niet als een dolle te sjouwen. Mijn arme armen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten