zaterdag 3 januari 2015

Alles weer normaal

Ik ben elk jaar weer blij als december voorbij is.

Bij alles in december lees ik: het hoort er bij.
December is dus een soort culturele maand geworden.

Eigenlijk begint het al in september, met kruidnootjes in de winkels.
Vervolgens volgt er, nieuwe traditie, de Zwarte Piet discussie, en net voor de Sint weg is struikel je al over de kerstspullen.

Dan volgt het Glazen Huis, is dat klaar dan is een ieder druk met veel inkopen voor het diner.
Twee dagen vol uitstapjes of met gasten en 27 december is die boom ineens troep, weg ermee.

Inmiddels is een volgende traditie begonnen, de Top 2000 aller tijden. Die eindigt dan als de eerste oliebollen op tafel komen.
Zijn die genuttigd is het tijd voor het oorlogstuig. Natuurlijk zijn we dan reeds verzadigd met alle jaaroverzichten.

Dan is het 1 januari en ja hoor, dan een laatste staartje traditie, de Radetzky mars. Waar alle beparelde dames die een vermogen hebben uitgegeven om daar te zitten heel even een vleugje uit hun dak gaan, ze mogen meeklappen. Welks een vreugd!

Ik vrees dat het tussen mij en de feestdagen niet goed gaat komen, en dit even met een knipoog.
Beide kerstdagen bij anderen gegeten en voelde me ook van harte welkom. Dat is het punt niet.

Toch zou ik met zulke dagen eens ver van alle drukte ergens op een mooie plek met een haard, knusse verlichting, kaarsjes en een moppie mooie klassieke muziek willen zitten.
Paar bordspelletjes. Oeps, komt mijn romantische kant naar boven?

Het nieuwe jaar begon wel erg leuk, een Facebookvriendje kwam op de koffie.
Leuk om iemand te ontmoeten die je al jaren via een forum of via Facebook "kent".
Helemaal heerlijk als de persoon in kwestie zo helemaal is als wat je leest.

Voor de rest hoop ik voor alle lezers het allerbeste voor 2015. En weer wat inzicht voor onze nieuwe afgevaardigde in Brussel die al op het wensenlijstje is gaan schrappen.
Foei Frans, je wil wat doen voor het milieu, maar schrapt vast het verbod op plastic tasjes, de luchtkwaliteit laat gaan.
En ik nu maar denken dat die zaken ook onder milieu vallen.

Dan zet ik het maar op mijn 2015 wensenlijstje.
1: geen plastic tasjes meer
2: verbod op vuurwerk
3: geen ballonnen meer oplaten

Dat wens ik niet voor mezelf, maar voor al mijn vogelvriendjes die aan sterven of zich letterlijk doodschrikken.

 

2 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    4. geen platgereden otters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,ha de lijst zou eindeloos kunnen worden. Hopelijk geen platte otters meer.

    BeantwoordenVerwijderen