dinsdag 6 januari 2015

6 januari

Drie koningen. Ik heb er niets mee.
Te druk met het nieuws bijhouden.

Het enige wat vaag van doen heeft met een koning is het feit dat een Jordaanse prins de FIFA-despoot van zijn troon wil stoten.
Dan is er natuurlijk ook goed nieuws, een mogelijk preventief vaccin tegen Ebola.

Och ja en meneer Facebook heeft een voornemen, hij gaat elke week boeken lezen.
Toe maar zeg. En net als Oprah gaat hij dan boeken aanprijzen. Ik hoor de boekhandels al juichen.

Dan is er nog een code oranje vulkaan op IJsland. Die hebben ook altijd wat!
Eerst Ice Save, toen de Eyjafjallajökull en nu komen ze aan met de Bárôarbunga.
IJsland schaadt uw gezondheid! Of uw portemonnee.

Natuurlijk is er dan ook brekend nieuws. Boer Tom schijnt al een vriendin te hebben.
De schavuit! Ik zou zeggen: vooruit Yvon, gooi hem een eigen ontworpen servies naar het hoofd.
Hij verpest het anders voor 3,7 miljoen trouwe kijkers. Dat zou dan boerenbedrog heten.

Maar het nieuws wat dan wel blijft hangen, dat is iets waar ik echt over na moet denken.
De Vlaamse zedendelinquent Frank V D B was euthanasie beloofd. De afscheidsbrieven waren al geschreven, de begrafenis al geregeld.
En toen bedacht de arts zich.

Dat iemand die een aantal misdaden heeft begaan, waaronder een moord achter de tralies zit, dat lijkt me wel terecht.
Hij heeft levenslang gekregen. Maar zonder behandeling. Ik heb totaal geen inzicht in het ernstig psychisch lijden.
Wel vind ik deze stap erg wreed. Na jaren strijd en dan de beloften, om dat zomaar terug te draaien.
Onmenselijk wreed.

Hij weet zelf ook wel dat ie nooit vrij komt, weet dat hij een gevaar is.
Dus ja, laat hem maar naar een kliniek in Nederland komen.
Want een vrijheid als de ex van Dutroux wenst hij niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten